Rumunsko 30.6. - 15.7.2012  RO

Účastníci:

Hex Peťa Petr Šafi

Trasa:

Subcetate, Alpin Rausor - Bucura - Vf. Peleaga - Şaua Plaiul - Vf. Godeanu - Cornereva, Băile Herculane, Bukurešť, Mangalia

Zobrazeny fotky: 101-150 z celkem 224

<<Začátek  |  <Předchozí  |  Následující>  |  Konec>>

Fotka č. 101

foto č. 101 - Už z dáli si pod Vf. Micusa vyhlížíme plac na stany. Vidíme u něj koryto potoka a v případě bouřky tam budeme pěkně v bezpečí před větrem i před blesky.

Už z dáli si pod Vf. Micusa vyhlížíme plac na stany. Vidíme u něj koryto potoka a v případě bouřky tam budeme pěkně v bezpečí před větrem i před blesky.

Fotka č. 102

foto č. 102 - Asi takhle jsme si to nějak představovali.Krásný rovný plácky na stany, čistá pramenitá voda a navíc máme v korytě potoka luxusní koupelnu pod malým vodopádem.

Asi takhle jsme si to nějak představovali.Krásný rovný plácky na stany, čistá pramenitá voda a navíc máme v korytě potoka luxusní koupelnu pod malým vodopádem.

Fotka č. 103

foto č. 103 - Na Godeanu potkáváme mnohem víc stád ovcí než na Retezatu.

Na Godeanu potkáváme mnohem víc stád ovcí než na Retezatu.

Fotka č. 104

foto č. 104 - Vaříme si večeři a s nadšením pozorujeme ten rumunskej folklór s bečením ovcí, cinkotu zvonů a štěkotem pasteveckých psů.

Vaříme si večeři a s nadšením pozorujeme ten rumunskej folklór s bečením ovcí, cinkotu zvonů a štěkotem pasteveckých psů.

Fotka č. 105

foto č. 105 - Je to tak skvělá podívaná, že jim snad i odpustíme sraní do potka, z kterýho pijem.

Je to tak skvělá podívaná, že jim snad i odpustíme sraní do potka, z kterýho pijem.

Fotka č. 106

foto č. 106 - Moc na mě vyčítavě nekoukej. Mám jen chuť jehněčí ragú.

Moc na mě vyčítavě nekoukej. Mám jen chuť jehněčí ragú.

Fotka č. 107

foto č. 107 - Je to asi nejhezčí tábořivý plac, jaký jsme letos v Rumunsku našli.

Je to asi nejhezčí tábořivý plac, jaký jsme letos v Rumunsku našli.

Fotka č. 108

foto č. 108 - Jsme po osvěžující koupeli i po večeři. Teď už si jen opíkáme klobásky na chuť.

Jsme po osvěžující koupeli i po večeři. Teď už si jen opíkáme klobásky na chuť.

Fotka č. 109

foto č. 109 - Pod námi v údolí je salaš, kam šly ovce spát.

Pod námi v údolí je salaš, kam šly ovce spát.

Fotka č. 110

foto č. 110 - Stromy tu sice nejsou, nicméně suchýho dříví z kosodřevin je tu poměrně dost.

Stromy tu sice nejsou, nicméně suchýho dříví z kosodřevin je tu poměrně dost.

Fotka č. 111

foto č. 111 - Večerní posezení si zpestřujem hoptropí hudbou z bráchovo telefonu a ešusu jakožto amplionu.

Večerní posezení si zpestřujem hoptropí hudbou z bráchovo telefonu a ešusu jakožto amplionu.

Pátek 6. července

Všechny bouřky v okolí Godeanu se k večeru rozpadly a my sedíme a klábosíme u ohně dlouho do noci. Ráno vstáváme o to dýl a málem toho budeme litovat. Jestliže nám dosud počasí vycházelo a ani jednou jsme nezmokli, ode dneška budeme v bouřkách doslova kličkovat.

Fotka č. 112

foto č. 112 - Lacul Scărişoara.

Lacul Scărişoara.

Fotka č. 113

foto č. 113 - První dnešní stádečko ovcí.

První dnešní stádečko ovcí.

Fotka č. 114

foto č. 114 - Včetně hlídacích oslů.

Včetně hlídacích oslů.

Fotka č. 115

foto č. 115 - Psiska se nejprve mohou uštěkat k zbláznění, pak už ale vesele vrtěj ocasem. Bača za cigáro ochotně pózuje se svým stádem.

Psiska se nejprve mohou uštěkat k zbláznění, pak už ale vesele vrtěj ocasem. Bača za cigáro ochotně pózuje se svým stádem.

Fotka č. 116

foto č. 116 - Lacul Scărişoara a ovce.

Lacul Scărişoara a ovce.

Fotka č. 117

foto č. 117 - Peťa s Vaškem jdou kolem ovcí. Hlídací oslíci jsou ve střehu a v případě nebezpečí jsou připraveni včas zdrhnout.

Peťa s Vaškem jdou kolem ovcí. Hlídací oslíci jsou ve střehu a v případě nebezpečí jsou připraveni včas zdrhnout.

Fotka č. 118

foto č. 118 - Traverzujeme Vf. Bulzului a koukáme do sedla Şaua Mițului a na těžký kumuluvitý mraky, který se tvořej od samýho rána. Správně tušíme, že se dneska bouřce nevyhneme.

Traverzujeme Vf. Bulzului a koukáme do sedla Şaua Mițului a na těžký kumuluvitý mraky, který se tvořej od samýho rána. Správně tušíme, že se dneska bouřce nevyhneme.

Fotka č. 119

foto č. 119 - “Sněhuláci“ zatím vypadaj neškodně, ale rychlost jejich růstu je přímo děsivá. Za pár desítek minut  nám jeden z nich bude hřmít za zády.

“Sněhuláci“ zatím vypadaj neškodně, ale rychlost jejich růstu je přímo děsivá. Za pár desítek minut nám jeden z nich bude hřmít za zády.

Fotka č. 120

foto č. 120 - V pozadí vidíme Vf. Godeanu (2229m). Dneska k němu ale už nedojdem. Jeden bouřkový mrak nám šlape na paty od východu, druhý se nechá slyšet od severu. Nemám dobrý pocit, když sleduju blesky ze dvou stran a už se docela těším, až slezeme do nejbližšího sedla.

V pozadí vidíme Vf. Godeanu (2229m). Dneska k němu ale už nedojdem. Jeden bouřkový mrak nám šlape na paty od východu, druhý se nechá slyšet od severu. Nemám dobrý pocit, když sleduju blesky ze dvou stran a už se docela těším, až slezeme do nejbližšího sedla.

Fotka č. 121

foto č. 121 - Jsme konečně v sedle a řešíme co dál, neb je teprve poledne a na táboření poněkud brzy. Domlouváme se, že pod sedlem postavíme stany a že se v nich schováme, dokud se bouřky nepřeženou. Jdu s Peťou stavět stan, Martin s Vaškem si zatím dávaj cígo. Náhle záblesk a rána. Švihlo to do skály za kuřárnou a jako na povel začlo lejt. Cígo počká, teď musíme vytvořit nový rekord ve stavění stanů.

Jsme konečně v sedle a řešíme co dál, neb je teprve poledne a na táboření poněkud brzy. Domlouváme se, že pod sedlem postavíme stany a že se v nich schováme, dokud se bouřky nepřeženou. Jdu s Peťou stavět stan, Martin s Vaškem si zatím dávaj cígo. Náhle záblesk a rána. Švihlo to do skály za kuřárnou a jako na povel začlo lejt. Cígo počká, teď musíme vytvořit nový rekord ve stavění stanů.

Fotka č. 122

foto č. 122 - Stany stavíme v lijáku za skutečně rekordní čas. Rychle do nich naházíme sebe i bágly a čekáme, co nám počasí nadělí. Čekání si zpříjemňujeme mlsáním sladkostí a krátkým spánkem.

Stany stavíme v lijáku za skutečně rekordní čas. Rychle do nich naházíme sebe i bágly a čekáme, co nám počasí nadělí. Čekání si zpříjemňujeme mlsáním sladkostí a krátkým spánkem.

Fotka č. 123

foto č. 123 - Po hodině se bouřka přehnala, tak jdem na čerstvý vzduch omrknout situaci.

Po hodině se bouřka přehnala, tak jdem na čerstvý vzduch omrknout situaci.

Fotka č. 124

foto č. 124 - Mokrý stany se nám už logicky nechce balit a navíc je obloha pořád plná bouřkových mraků. Máme k dispozici pramen vody, takže tu pro dnešek zakotvíme. Jen stany přesuneme na bezpečnější a rovnější plácky.

Mokrý stany se nám už logicky nechce balit a navíc je obloha pořád plná bouřkových mraků. Máme k dispozici pramen vody, takže tu pro dnešek zakotvíme. Jen stany přesuneme na bezpečnější a rovnější plácky.

Fotka č. 125

foto č. 125 - Zatímco vaříme oběd, pozorujeme další sněhuláky. Jeden z nich nás co nevidět opět zaleje.

Zatímco vaříme oběd, pozorujeme další sněhuláky. Jeden z nich nás co nevidět opět zaleje.

Fotka č. 126

foto č. 126 - Povedlo se mi uhájit zdroj vody před tvrdohlavým beranem, který odmítal pochopit, že se klidně může rochnit ve vodě dál od pramene a neznehodnocovat nám tak vodu.

Povedlo se mi uhájit zdroj vody před tvrdohlavým beranem, který odmítal pochopit, že se klidně může rochnit ve vodě dál od pramene a neznehodnocovat nám tak vodu.

Fotka č. 127

foto č. 127 - V obležení dalšího stáda ovcí.

V obležení dalšího stáda ovcí.

Fotka č. 128

foto č. 128 - Bača nechtěl cígo. Asi to byl nějakej divnej Rumun.

Bača nechtěl cígo. Asi to byl nějakej divnej Rumun.

Fotka č. 129

foto č. 129 - Já už nechci ovečky!

Já už nechci ovečky!

Fotka č. 130

foto č. 130 - Stádo už dávno odtáhlo do údolí, jen ovčácký ratel nám tu zůstal.

Stádo už dávno odtáhlo do údolí, jen ovčácký ratel nám tu zůstal.

Sobota 7. července

Noc už byla poklidná, všechny mraky do rána zmizely. Nicméně jako správný pán hromů a blesků nenechám nikoho dlouho vyspávat, protože jedině tak se v bouřkových dnech někam včas dostanem. Ještě před východem slunce vařím čaj a s prvními slunečními paprsky provádím budíček tábora mlácením plecháčku o víko ešusu.

Fotka č. 131

foto č. 131 - Krátce po východu slunce to už zase docela smaží. Vracíme se na hřeben a jdeme vstříc Nejvyššímu bodu pohoří Godeanu, který je přímo před námi.

Krátce po východu slunce to už zase docela smaží. Vracíme se na hřeben a jdeme vstříc Nejvyššímu bodu pohoří Godeanu, který je přímo před námi.

Fotka č. 132

foto č. 132 - Měkké ranní světlo a pročištěný vzduch vytváří parádní výhledy na okolní hřbety.

Měkké ranní světlo a pročištěný vzduch vytváří parádní výhledy na okolní hřbety.

Fotka č. 133

foto č. 133 - Sousední pohoří Mt. Tarcu.

Sousední pohoří Mt. Tarcu.

Fotka č. 134

foto č. 134 - Pohoří Godeanu s vrcholem Vf. Olanelor (1990m), v pozadí vlevo hřeben Mt. Cernei, kam dneska dojdem.

Pohoří Godeanu s vrcholem Vf. Olanelor (1990m), v pozadí vlevo hřeben Mt. Cernei, kam dneska dojdem.

Fotka č. 135

foto č. 135 - Další z mnoha bačů, ochotně pózujících za jedno elemko.

Další z mnoha bačů, ochotně pózujících za jedno elemko.

Fotka č. 136

foto č. 136 - Máme před sebou mírný, ale táhlý sešup dolů k řece Râul Șes, kterou musíme přebrodit.

Máme před sebou mírný, ale táhlý sešup dolů k řece Râul Șes, kterou musíme přebrodit.

Fotka č. 137

foto č. 137 - Cestou po louce potkáváme stádo ovcí s dvojicí obzvlášť veselých bačů.

Cestou po louce potkáváme stádo ovcí s dvojicí obzvlášť veselých bačů.

Fotka č. 138

foto č. 138 - Dávají nám ovčí sýr a my jim na oplátku nějaká cigára a čokoládu.

Dávají nám ovčí sýr a my jim na oplátku nějaká cigára a čokoládu.

Fotka č. 139

foto č. 139 - Psí kusy s beranem.

Psí kusy s beranem.

Fotka č. 140

foto č. 140 - Řeka Râul Șes a hora Vf. Olanelor. Z fotky není patrné, že obloha je opět plná sněhuláků, přestože ještě před hodinou byla celá krásně modrá. Jen co dojdeme za Vf. Olanelor, opět nás budou stíhat hromy a blesky. A opět ještě není ani poledne.

Řeka Râul Șes a hora Vf. Olanelor. Z fotky není patrné, že obloha je opět plná sněhuláků, přestože ještě před hodinou byla celá krásně modrá. Jen co dojdeme za Vf. Olanelor, opět nás budou stíhat hromy a blesky. A opět ještě není ani poledne.

Fotka č. 141

foto č. 141 - Další bouřka nás lízla při traverzování Vf. Dobrii (1928m). To už jsme se ocitli v pohoří Mt. Cernei. Opět se kvůli počasí zabydlujeme brzy odpoledne, přibližně v půlce hřebene. Nevíme, kde se přesně nacházíme, neb naše mapa skončila před pár kilometry, takže zbylých 30 km do Băile Herculane‎ půjdeme zítra už poslepu.

Další bouřka nás lízla při traverzování Vf. Dobrii (1928m). To už jsme se ocitli v pohoří Mt. Cernei. Opět se kvůli počasí zabydlujeme brzy odpoledne, přibližně v půlce hřebene. Nevíme, kde se přesně nacházíme, neb naše mapa skončila před pár kilometry, takže zbylých 30 km do Băile Herculane‎ půjdeme zítra už poslepu.

Fotka č. 142

foto č. 142 - Máme k dispozici několik potoků. Tenhle na pití a o kus dál větší na koupání, v kterým se všichni vydrbeme i s hadrama. Zítra už zřejmě slezem do civilizace a nechcem po tejdnu v horách smrdět jak psí kšíry.

Máme k dispozici několik potoků. Tenhle na pití a o kus dál větší na koupání, v kterým se všichni vydrbeme i s hadrama. Zítra už zřejmě slezem do civilizace a nechcem po tejdnu v horách smrdět jak psí kšíry.

Neděle 8. července

Odpoledne náš stan prošel poslední zkouškou propustnosti vody, když odolal dvouhodinové průtrži. Blesky šlehaly do hřebene nad námi a se vteřinovým zpožděním je doprovázely parádní prdy, až nám z toho zalíhalo v uších. Večer se počasí opět umoudřilo a stíháme ještě povařit vydatné jídlo a ještě vydatnější čaj ze zbylých zásob, který už nebudeme chtít táhnout na zádech při sestupu z hor.

Fotka č. 143

foto č. 143 - Stejně jako včera, vstávačka před východem slunce. Tentokrát byl první vzhůru Vašek a ešusem mi vracel včerejší budíček.

Stejně jako včera, vstávačka před východem slunce. Tentokrát byl první vzhůru Vašek a ešusem mi vracel včerejší budíček.

Fotka č. 144

foto č. 144 - Vypraný prádlo na šňůře je skoro suchý.

Vypraný prádlo na šňůře je skoro suchý.

Fotka č. 145

foto č. 145 - Dopoledne jdeme ještě chvíli po hřebeni. Potkáváme opět stáda ovcí včetně psů, kteří ale tentokrát nebyli moc přátelští. Smečka čtyřech vostrých hafanů nevypadala, že by se chtěla mazlit a se zuřivým štěkáním nás obklíčila. Jeden z psů byl obzvlášť hajzl a šel mi po noze. Nevím jestli ho nemám píchnout trekovkou a nenasrat ho tak ještě víc, naštěstí se objevuje bača a volá si ty zmetky k sobě. Po chvíli už klesáme po jednom z bočních hřebenů někam dolů do míst, kde jsme zahlídli vesnici.

Dopoledne jdeme ještě chvíli po hřebeni. Potkáváme opět stáda ovcí včetně psů, kteří ale tentokrát nebyli moc přátelští. Smečka čtyřech vostrých hafanů nevypadala, že by se chtěla mazlit a se zuřivým štěkáním nás obklíčila. Jeden z psů byl obzvlášť hajzl a šel mi po noze. Nevím jestli ho nemám píchnout trekovkou a nenasrat ho tak ještě víc, naštěstí se objevuje bača a volá si ty zmetky k sobě. Po chvíli už klesáme po jednom z bočních hřebenů někam dolů do míst, kde jsme zahlídli vesnici.

Fotka č. 146

foto č. 146 - Dostáváme se konečně do pásma vzrostlých stromů.

Dostáváme se konečně do pásma vzrostlých stromů.

Fotka č. 147

foto č. 147 - Právě včas, protože nad hřebenem Mt. Cernei se opět rozehřmělo.

Právě včas, protože nad hřebenem Mt. Cernei se opět rozehřmělo.

Fotka č. 148

foto č. 148 - Objevují se první známky civilizace a velmi se těšíme po tejdnu na nějakou restauraci a pořádný řízek.

Objevují se první známky civilizace a velmi se těšíme po tejdnu na nějakou restauraci a pořádný řízek.

Fotka č. 149

foto č. 149 - První chalupy patřící k obci Cornereva.

První chalupy patřící k obci Cornereva.

Fotka č. 150

foto č. 150 - Zatím ještě její jméno neznáme, protože už od včerejška jsme mimo mapu.

Zatím ještě její jméno neznáme, protože už od včerejška jsme mimo mapu.

Zobrazeny fotky: 101-150 z celkem 224

<<Začátek  |  <Předchozí  |  Následující>  |  Konec>>  |  Úvodní stránka   |  Přidat komentář

Komentáře k fotkám:

autor komentáře: Leon 2014-08-04 21:27:55 - ip 83.29.20.164 -
Super reportáž a dobrá inspirace.