Balkan tour 20.6. - 30.6.2013  BIH  HR  H  MNE  BIH  HR  H  MNE  BIH  HR  H  MNE  BIH  HR  H  MNE

Účastníci:

Hex Peťa Petr

Trasa:

Zobrazeny fotky: 51-100 z celkem 160

<<Začátek  |  <Předchozí  |  Následující>  |  Konec>>

Fotka č. 51

foto č. 051 - Slunce každou chvíli zapadne, tak si brzy užijeme zářivých večerních barev.

Slunce každou chvíli zapadne, tak si brzy užijeme zářivých večerních barev.

Fotka č. 52

foto č. 052 - Kříž na vrcholu.

Kříž na vrcholu.

Fotka č. 53

foto č. 053 - Náš plac se suprovým výhledem do hor.

Náš plac se suprovým výhledem do hor.

Fotka č. 54

foto č. 054 - Zapadající slunce osvětluje mraky zespodu a díky tomu jsou vápencové skály zbarvené do červena. Je to parádní podívaná a závěrka foťáku nestíhá zazanamenávat tenhle fantastickej okamžik.

Zapadající slunce osvětluje mraky zespodu a díky tomu jsou vápencové skály zbarvené do červena. Je to parádní podívaná a závěrka foťáku nestíhá zazanamenávat tenhle fantastickej okamžik.

Fotka č. 55

foto č. 055 - Západ slunce nad Dinarou.

Západ slunce nad Dinarou.

Fotka č. 56

foto č. 056 - Rudý soumrak.

Rudý soumrak.

Neděle 23. června

Vstáváme brzy, abychom se stihli vrátit do Kninu ještě před vypuknutím slunečního pekla, které nás podle vymetené oblohy hodlá trápit i dneska. Každý máme k dispozici už jen jednu petku vody, čímž si snad vystačíme. A když ne, doženeme to večer někde v hospodě.

Fotka č. 57

foto č. 057 - Vápenec v okoukaných denních barvách.

Vápenec v okoukaných denních barvách.

Fotka č. 58

foto č. 058 - Sestupujeme tou samou cestou k bukovému lesu.

Sestupujeme tou samou cestou k bukovému lesu.

Fotka č. 59

foto č. 059 - Dinárská zarada.

Dinárská zarada.

Fotka č. 60

foto č. 060 - Pohoří Dinara.

Pohoří Dinara.

Fotka č. 61

foto č. 061 - Tady už dlouho nikdo nežije. Protože kdyby žil, tak by uschnul.

Tady už dlouho nikdo nežije. Protože kdyby žil, tak by uschnul.

Fotka č. 62

foto č. 062 - Spousta medu. Asi to není to pravé ořechové na žízeň.

Spousta medu. Asi to není to pravé ořechové na žízeň.

Fotka č. 63

foto č. 063 - Cesta dolů odcejpá mnohem rychlejc, kolem desátý dopoledne jsme už nadohled od Kninu.

Fotka č. 64

foto č. 064 - A v poledne, opět za nesnesitelného horka, vcházíme mezi první baráky. Nacházíme vydatný pramen a potok, kde se konečně zavodníme a umejeme.

A v poledne, opět za nesnesitelného horka, vcházíme mezi první baráky. Nacházíme vydatný pramen a potok, kde se konečně zavodníme a umejeme.

Fotka č. 65

foto č. 065 - Obloha se nad Kninem a vůbec celým pohořím Dinara rychle zatahuje do bouřkové šedi. S prvními těžkými kapkami průtrže mračen už naštěstí sedíme v restauraci, kde se cpeme pizzou a saláty (protože nic jinýho k jídlu neměli) a přitom pozorujeme rušnou ulici, která se pozvolna mění v obrovské jezero.

Obloha se nad Kninem a vůbec celým pohořím Dinara rychle zatahuje do bouřkové šedi. S prvními těžkými kapkami průtrže mračen už naštěstí sedíme v restauraci, kde se cpeme pizzou a saláty (protože nic jinýho k jídlu neměli) a přitom pozorujeme rušnou ulici, která se pozvolna mění v obrovské jezero.

Fotka č. 66

foto č. 066 - A protože k restauraci patřil i penzion s příznivou cenou, rychle se ubytujeme a jdem na prohlídku města. Zároveň zkusíme zjistit, jaký je odtud spojení do Splitu. Cestou po Kninu nevěřícně zíráme na opuštěné domy v centru. V Kninu před válkou žilo až 80% Srbů, kteří byly donuceni své domovy po válce opustit a domy pozvolna chátrají dodnes.

A protože k restauraci patřil i penzion s příznivou cenou, rychle se ubytujeme a jdem na prohlídku města. Zároveň zkusíme zjistit, jaký je odtud spojení do Splitu. Cestou po Kninu nevěřícně zíráme na opuštěné domy v centru. V Kninu před válkou žilo až 80% Srbů, kteří byly donuceni své domovy po válce opustit a domy pozvolna chátrají dodnes.

Fotka č. 67

foto č. 067 - Kninská pevnost nad řekou Krkou.

Kninská pevnost nad řekou Krkou.

Fotka č. 68

foto č. 068 - Chorvatská mačka.

Chorvatská mačka.

Fotka č. 69

foto č. 069 - Vylejzáme na kninskou pevnost, odkud jsou boží výhledy na celé město plus vodopády na řece Krce. Pozadí za městem dominuje horský masív se Sinjalem.

Fotka č. 70

foto č. 070 - Pohled z pevnosti.

Pohled z pevnosti.

Fotka č. 71

foto č. 071 - Kninska tvrđava.

Kninska tvrđava.

Pondělí 24. června

Brzy k ránu sedáme do busu, který nás odveze po silnici č.1 do Splitu. Cestou míjíme Peručko jezero a po obou stranách silnice vidíme ruiny vypálených domů. Od války uběhlo 18 let a ještě teď z toho naskakuje husí kůže.

Fotka č. 72

foto č. 072 - Hrad u obce Vrlika.

Hrad u obce Vrlika.

Fotka č. 73

foto č. 073 - Někde u města Sinj.

Někde u města Sinj.

Fotka č. 74

foto č. 074 - Kolem devátý jsme ve Splitu. Vystupujeme na autobusovým nádraží u přístavu. Logisticky to máme pořešené dobře, protože přímo před nosem máme úschovnu zavazadel, kam dáváme baťohy.

Kolem devátý jsme ve Splitu. Vystupujeme na autobusovým nádraží u přístavu. Logisticky to máme pořešené dobře, protože přímo před nosem máme úschovnu zavazadel, kam dáváme baťohy.

Fotka č. 75

foto č. 075 - Naše první kroky vedou k tržnici, kde se nasnídáme. Dávám si kafe, tři nemyté nektarinky a čevapi z pochybného grilu. Má střeva zažila už ledacos, takže vůbec nemám strach, že bych se z toho mohl i posrat.

Naše první kroky vedou k tržnici, kde se nasnídáme. Dávám si kafe, tři nemyté nektarinky a čevapi z pochybného grilu. Má střeva zažila už ledacos, takže vůbec nemám strach, že bych se z toho mohl i posrat.

Fotka č. 76

foto č. 076 - Našlo by se tu i něco s chapadly.

Našlo by se tu i něco s chapadly.

Fotka č. 77

foto č. 077 - Historické centrum a nábřeží Splitu nám učarovalo. Chodíme sem a tam a všude se nám líbí.

Historické centrum a nábřeží Splitu nám učarovalo. Chodíme sem a tam a všude se nám líbí.

Fotka č. 78

foto č. 078 - Split.

Split.

Fotka č. 79

foto č. 079 - Split.

Fotka č. 80

foto č. 080 - Vedro už není po včerejší průtrži tak zdrcující. V kombinaci s příjemným mořským vzduchem je ideální počasí na courání městem.

Vedro už není po včerejší průtrži tak zdrcující. V kombinaci s příjemným mořským vzduchem je ideální počasí na courání městem.

Fotka č. 81

foto č. 081 - Sportu nerozumím a mám v něm docela hokej. Tak teď už aspoň vím, že Maradona bydlí ve Splitu.

Sportu nerozumím a mám v něm docela hokej. Tak teď už aspoň vím, že Maradona bydlí ve Splitu.

Fotka č. 82

foto č. 082 - Rozkvetlé zákoutí.

Rozkvetlé zákoutí.

Fotka č. 83

foto č. 083 - Po poledni si k obědu dopřáváme v pěkné nábřežní restauraci nějaké mořské svině a docela si na nich pochutnáváme. Odpoledne pak uháníme busem po dalmátském pobřeží směrem na jih do Ploče.  Z okna čumíme na masiv pohoří Biokovo.

Po poledni si k obědu dopřáváme v pěkné nábřežní restauraci nějaké mořské svině a docela si na nich pochutnáváme. Odpoledne pak uháníme busem po dalmátském pobřeží směrem na jih do Ploče. Z okna čumíme na masiv pohoří Biokovo.

Fotka č. 84

foto č. 084 - Jako snad poslední Čech, kterej dosud nebyl v Chorvatsku, nevěřícně zírám na davy českejch turistů smažících se u svých aut na kamenitých „plážích“ hned vedle frekventované silnice č.8. Nechápu, jak se můžou kodrcat půl dne, aby pak leželi v šutrech a čuchali smrad z projíždějících aut. Přitom jsou zde místa relativně daleko od silnice, kde bych si válení u moře dokázal představit. Jedním z takových míst byla Makarska a Baška Voda.

Jako snad poslední Čech, kterej dosud nebyl v Chorvatsku, nevěřícně zírám na davy českejch turistů smažících se u svých aut na kamenitých „plážích“ hned vedle frekventované silnice č.8. Nechápu, jak se můžou kodrcat půl dne, aby pak leželi v šutrech a čuchali smrad z projíždějících aut. Přitom jsou zde místa relativně daleko od silnice, kde bych si válení u moře dokázal představit. Jedním z takových míst byla Makarska a Baška Voda.

Fotka č. 85

foto č. 085 - K večeru přijíždíme do Ploče. Nevidíme zde žádné turisty a je nám podezřelé, ploč tu nejsou hotely.

K večeru přijíždíme do Ploče. Nevidíme zde žádné turisty a je nám podezřelé, ploč tu nejsou hotely.

Fotka č. 86

foto č. 086 - Přitom Ploče nevypadá tak turisticky nepřívětivě. Máme celý večer a celý ráno, abychom záhadu rozlouskli.

Přitom Ploče nevypadá tak turisticky nepřívětivě. Máme celý večer a celý ráno, abychom záhadu rozlouskli.

Fotka č. 87

foto č. 087 - Nacházíme tu jeden jediný téměř prázdný hotel, kde však chtějí litr za noc/osobu. Na to Chorvati nemaj, aby si mohli říkat o tak vysokou částku, protože co se týče jejich nabízených služeb, jsou to neschopní diletanti. Jdeme tedy spát do privatu za městem za 10 Eur za noc/osobu.

Nacházíme tu jeden jediný téměř prázdný hotel, kde však chtějí litr za noc/osobu. Na to Chorvati nemaj, aby si mohli říkat o tak vysokou částku, protože co se týče jejich nabízených služeb, jsou to neschopní diletanti. Jdeme tedy spát do privatu za městem za 10 Eur za noc/osobu.

Úterý 25. června

Z privatu jdeme ráno rovnou na městskou pláž, kde plánujeme dát si koupačku v moři. Opět nás překvapuje, že se tu nikdo nekoupe, když jsou zde i sprchy. V zápětí je záhada Ploče vyřešena. Už víme, ploč sem turisti nejezděj...

Fotka č. 88

foto č. 088 - Moře v Ploče má jednu vadu na kráse. Vlévá se tu řeka Neretva tekoucí z hornaté Bosny a Hercegoviny, která mořskou vodu docela parádně ochlazuje. Naštěstí nejsme žádný rozmazlenci a nějakou koupačku v horských bystřinách máme už úspěšně za sebou, takže pláž teď patří jen nám.

Moře v Ploče má jednu vadu na kráse. Vlévá se tu řeka Neretva tekoucí z hornaté Bosny a Hercegoviny, která mořskou vodu docela parádně ochlazuje. Naštěstí nejsme žádný rozmazlenci a nějakou koupačku v horských bystřinách máme už úspěšně za sebou, takže pláž teď patří jen nám.

Fotka č. 89

foto č. 089 - Koupačka byla fajn, sprchy však bohužel nefungovaly. Vždyť říkám, že jsou Chorvati diletanti. Sůl ze sebe umyjeme vodou z petek zakoupených v přilehlém obchůdku.

Koupačka byla fajn, sprchy však bohužel nefungovaly. Vždyť říkám, že jsou Chorvati diletanti. Sůl ze sebe umyjeme vodou z petek zakoupených v přilehlém obchůdku.

Fotka č. 90

foto č. 090 - Poslední záběr na Ploče a pak hurá na autobus do Mostaru.

Poslední záběr na Ploče a pak hurá na autobus do Mostaru.

Fotka č. 91

foto č. 091 - Původně jsme si chtěli údolí řeky Neretvy projet až do Mostaru vlakem, ale vlaky tu jezděj nějak divně. Vždy v době, kdy se nám to hodí nejmíň. Zato autobusová doprava zde funguje poměrně skvěle. Jedinej zádrhel bylo asi půlhodinový zdržení na bosensko-chorvatské hranici kvůli pasové kontrole. Odpoledne vystupujeme v Mostaru a podle očekávání se na nás vrhají nabízeči ubytování. Necháváme se odchytit starší paní, která nabízí ubytování za 10 Eur. Plácneme si a už volá na malou vnučku, která umí anglicky líp než my všichni tři dohromady. Odvádí si nás do poněkud orientálně vyhlížejícího paneláku, kde už na nás čeká sympatická mamina malé holky a vede nás k sobě do bytu. Dáváme rychlou sprchu a vyrážíme na prohlídku města.

Původně jsme si chtěli údolí řeky Neretvy projet až do Mostaru vlakem, ale vlaky tu jezděj nějak divně. Vždy v době, kdy se nám to hodí nejmíň. Zato autobusová doprava zde funguje poměrně skvěle. Jedinej zádrhel bylo asi půlhodinový zdržení na bosensko-chorvatské hranici kvůli pasové kontrole. Odpoledne vystupujeme v Mostaru a podle očekávání se na nás vrhají nabízeči ubytování. Necháváme se odchytit starší paní, která nabízí ubytování za 10 Eur. Plácneme si a už volá na malou vnučku, která umí anglicky líp než my všichni tři dohromady. Odvádí si nás do poněkud orientálně vyhlížejícího paneláku, kde už na nás čeká sympatická mamina malé holky a vede nás k sobě do bytu. Dáváme rychlou sprchu a vyrážíme na prohlídku města.

Fotka č. 92

foto č. 092 - U první voňavé restaurace neodoláváme a dáváme si oblíbenou balkánskou pleskavicu a čevapi.

U první voňavé restaurace neodoláváme a dáváme si oblíbenou balkánskou pleskavicu a čevapi.

Fotka č. 93

foto č. 093 - Opět nás zamrazí při pohledu na rozstřílené trosky.

Opět nás zamrazí při pohledu na rozstřílené trosky.

Fotka č. 94

foto č. 094 - Mostar – stari grad.

Mostar – stari grad.

Fotka č. 95

foto č. 095 - Tržnice, kde lze koupit v podstatě cokoliv. U týhle malý holky třeba tričko s maršálem Titem nebo skopčáckou helmu.

Tržnice, kde lze koupit v podstatě cokoliv. U týhle malý holky třeba tričko s maršálem Titem nebo skopčáckou helmu.

Fotka č. 96

foto č. 096 - Mostarské mešity a modře zbarvená řeka Neretva.

Mostarské mešity a modře zbarvená řeka Neretva.

Fotka č. 97

foto č. 097 - Stari most.

Stari most.

Fotka č. 98

foto č. 098 - Mostar.

Mostar.

Fotka č. 99

foto č. 099 - Mostar.

Fotka č. 100

foto č. 100 - Staronový most, který dal Mostaru jméno.

Staronový most, který dal Mostaru jméno.

Zobrazeny fotky: 51-100 z celkem 160

<<Začátek  |  <Předchozí  |  Následující>  |  Konec>>  |  Úvodní stránka   |  Přidat komentář