Jindřichohradecko 29.10. - 31.10.2010  CZ

Účastníci:

Hex Petr

Trasa:

Černošice - Svatá Anna - Choustník - Mlýny - Deštná - Jižná - Červená Lhota - Samosoly - Pohoří - Kardašova Řečice

Zobrazeny fotky: 1-19 z celkem 19

Pátek 29. října

Je páteční večer a přijíždím vlakem do Tábora, kde potkávám Vaška, který před chvílí přikodrcal rychlíkem od Plzně. Nasedáme společně na motorák směr Horní Cerekev a rozmýšlíme se, zda vystoupíme v Chýnově nebo v Obratani. Vítězí Obrataň. Na zdejším nádraží luštíme zašifrovaný jízdní řád Jindřichohradeckých místních drah a usuzujeme, že dneska večer už nic nepojede. Z mýlky nás vyvádí mašinfíra úzkorozchodného motoráku stojícího na kolejích, prý pojede za půlhodinu směr Hradec. Abychom čas využili, procházíme Obrataní a zkoumáme, kde je zde nějaká hospoda. Hospodu nacházíme o kus dále, pivo však už nestíháme a raději mažeme zpět k nádraží. Nu což, příště půjdeme najisto. O chvíli později už sedíme v drncajícím úzkém balmáku a koukáme z upocených oken do tmy. Nechceme přejet zastávku, kde se chystáme vystoupit.

Fotka č. 1

foto č. 001 - Tou zastávkou byly Černovice. Máme hlad a proto bereme útokem hospodu u sokolovny. Dáváme k pití pivo a k jídlu, bohužel, jen bramborové čipsy. Co je to za hospodu, když tu nemaj ani pitomou tlačenku či utopence. Dopíjíme a jdeme o dům dál, kde si dáváme krom piva i klobásu s chlebem. Konečně zasyceni a spokojeni, jdeme z Černovic noční polní cestou rovnou na západ, dokud nenarazíme na les...

Tou zastávkou byly Černovice. Máme hlad a proto bereme útokem hospodu u sokolovny. Dáváme k pití pivo a k jídlu, bohužel, jen bramborové čipsy. Co je to za hospodu, když tu nemaj ani pitomou tlačenku či utopence. Dopíjíme a jdeme o dům dál, kde si dáváme krom piva i klobásu s chlebem. Konečně zasyceni a spokojeni, jdeme z Černovic noční polní cestou rovnou na západ, dokud nenarazíme na les...

Sobota 30. října

Protože večer bylo v lese prdlajs vidět, spíme v jehličí odhadem jen nějakých padesát metrů od jeho okraje. Budíme se až za světla za slabého štěkotu, to asi nějaká rodinka jde s pejskem na procházku. Pokouším se znovu usnout, zdá se mi, že štěkot zesiluje a pejsků bude patrně víc. Dokonce rozeznávám i nějaké hlasy. Náhle se ozvala prda jako z děla, v zápětí druhá. Vykouknu ze spacáku a zírám na srnku zběsile běžící od okraje lesa směrem k nám. Podrobně sleduju její pulzující nozdry a krví naběhlé bělmo v očích. Říkám si, že ta srnka má asi strach. Jentakak se vyhnula našemu nocležišti. O chvíli později nehybně pozorujeme asi dvacetičlenou skupinu myslivců s uštěkanejma jezevčíkama, jak si vykračujou podél okraje lesa. Někteří měli na sobě reflexní vesty a působilo to dosti komicky. Je vidět, jak si chlapci navzájem důvěřujou. Z obavy před dalším přílivem olova ještě nějakou minutu zůstáváme v klidu ve spacácích, teprve až pak rychle sbalíme a bez snídaně prcháme hloubějc do lesa k potoku.

Fotka č. 2

foto č. 002 - Ještě teplá, čerstvě ulovená liška, houpající se na posedu jen pár metrů od našich spacáků. Kdybych nosil klobouk, ufik bych jí bez váhání ocas.

Fotka č. 3

foto č. 003 - U potoka zalézáme mezi smrčky a už připravujeme snídani ze špekáčků, klobás, nějaké prašivky a Pirníkovic slaniny.

U potoka zalézáme mezi smrčky a už připravujeme snídani ze špekáčků, klobás, nějaké prašivky a Pirníkovic slaniny.

Fotka č. 4

foto č. 004 - Naše lesní kuchyně.

Naše lesní kuchyně.

Fotka č. 5

foto č. 005 - Oheň už hoří, ještě připravujeme veselý čaj podle osvědčeného receptu.

Oheň už hoří, ještě připravujeme veselý čaj podle osvědčeného receptu.

Fotka č. 6

foto č. 006 - Místo vybrané pro snídani bylo natolik kouzelné, že jsme se rozhodli posečkat zde až do oběda, dokud pozvolna nesežereme veškeré uzeniny.

Fotka č. 7

foto č. 007 - Podzimní barvy nad Svatou Annou.

Podzimní barvy nad Svatou Annou.

Fotka č. 8

foto č. 008 - Odpoledne procházíme přes Vlčeves a Mlýny a nastoupáváme ku hradu zvanému Choustník. K hradu přicházíme od jižní strany. Nemůžeme však najít vchod a protože jsme líní hrad obcházet, tak na prohlídku hradu prdíme a vracíme se zpět do Mlýnů.

Odpoledne procházíme přes Vlčeves a Mlýny a nastoupáváme ku hradu zvanému Choustník. K hradu přicházíme od jižní strany. Nemůžeme však najít vchod a protože jsme líní hrad obcházet, tak na prohlídku hradu prdíme a vracíme se zpět do Mlýnů.

Fotka č. 9

foto č. 009 - Pod Choustníkem nacházíme pěkný skalní převis, leč máme v plánu dneska ještě někam dojít.

Pod Choustníkem nacházíme pěkný skalní převis, leč máme v plánu dneska ještě někam dojít.

Fotka č. 10

foto č. 010 - Kopec Strážiště, cestou do Tříklasovic. Je odpoledne a po krajině se opět hemžej lovuchtiví myslivci.

Kopec Strážiště, cestou do Tříklasovic. Je odpoledne a po krajině se opět hemžej lovuchtiví myslivci.

Fotka č. 11

foto č. 011 - Obec Mlýny.

Obec Mlýny.

Fotka č. 12

foto č. 012 - Za tmy přicházíme nejprve do Březiny, kde dáváme v místní hospodě pivo a klobásu. Za ještě větší tmy docházíme do Deštné, kde pivo pro změnu zajídáme nakládaným hermelínem.

Za tmy přicházíme nejprve do Březiny, kde dáváme v místní hospodě pivo a klobásu. Za ještě větší tmy docházíme do Deštné, kde pivo pro změnu zajídáme nakládaným hermelínem.

Neděle 31. října

Jako další nocležiště si vybíráme les za Deštnou. Nařizujeme si budíky, abychom stihli vstát brzy pokud možno ještě před tím, než si nás někdo splete s divočáky.

Fotka č. 13

foto č. 013 - Vstáváme, na snídani opět kašleme, dokud nebudeme na bezpečnějším místě.

Vstáváme, na snídani opět kašleme, dokud nebudeme na bezpečnějším místě.

Fotka č. 14

foto č. 014 - Rybník u obce Jižná.

Rybník u obce Jižná.

Fotka č. 15

foto č. 015 - Zámek Červená Lhota po ránu, zatím ještě bez turistů. Mám chuť se nasnídat u tohoto stylového stolu…

Zámek Červená Lhota po ránu, zatím ještě bez turistů. Mám chuť se nasnídat u tohoto stylového stolu…

Fotka č. 16

foto č. 016 - …nakonec volíme altán s pěkným výhledem, který není tolik na ráně.

…nakonec volíme altán s pěkným výhledem, který není tolik na ráně.

Fotka č. 17

foto č. 017 - Přes Samosoly a Pohoří jdeme k hrázi rybníku Kardaš.

Přes Samosoly a Pohoří jdeme k hrázi rybníku Kardaš.

Fotka č. 18

foto č. 018 - Cesta po hrázi rybníku.

Cesta po hrázi rybníku.

Fotka č. 19

foto č. 019 - A konečná čundru - Kardašova Řečice. Před odjezdem ještě navštěvujeme hospodu na náměstí a dávám si ke Svijanům vytouženou tlačenku.

A konečná čundru - Kardašova Řečice. Před odjezdem ještě navštěvujeme hospodu na náměstí a dávám si ke Svijanům vytouženou tlačenku.